Tiktok mainonta

TikTok-mainonta



TikTok on yksi nopeiten kasvavista sosiaalisen median kanavista ja tänä vuonna (2019) TikTokilla on jo yli 500 miljoonaa aktiivista kuukausittaista käyttäjää. Luku on huima, sillä TikTok on julkaistu vain muutama vuosi sitten (2016).  TikTokin ideana on jakaa lyhyitä videoita seuraajille, sekä kaikille sovellusta käyttäville.  Vähän kuin käytössäsi olisi pelkästään Instagram-stories höystettynä erilaisilla lisäominaisuuksilla.


Räjähdysmäisen kasvun myötä myös mainostajat ovat kiinnostuneet alustasta ja siitä, minkälaista kohderyhmää sovelluksen kautta on mahdollista tavoittaa. Tiktokista on jo mahdollista ostaa mainostilaa TikTokin mainostiimin kautta, mutta oman mainostilin luominen, kuten esimerkiksi Facebookissa, ei ole vielä mahdollista. Tätä ominaisuutta kehitetään juuri ja jos olet jo osoittanut mielenkiintosi heidän Marketing self-serve platformia kohtaan, niin tulet saamaan julkaisusta henkilökohtaisen sähköpostin ja täten pääset luomaan mainoksia TikTokiin heti ensimmäisten joukossa.


TikTok markkinointi ja kohderyhmä


TikTokin käyttäjistä lähes puolet ovat iältään 16-24 vuotiaita (Globalwebindex 2019), joten markkinoinnin näkökulmasta TikTokista tavoittaa hyvin nuoria ihmisiä. Tämän pohjalta suosittelisin TikTokia mainonnan kanavana niille yrityksille, joiden tuote tai palvelu on suunnattu nimenomaan kyseiselle kohderyhmälle. Ennen mainonnan aloittamista suosittelen lataamaan ja tutustumaan sovellukseen ja tätä kautta kiinnittämään huomiota siihen, minkälainen sisältö saa paljon tykkäyksiä ja katselukertoja. Toisin sanoen pyri sukeltamaan suoraan nuorten "inside" juttuihin ja pyri soveltamaan omaa markkinointiasi näiden juttujen kanssa. Täten mainoksesi ei ole kuluttajille mainos, vaan samaa sisältöä sponsoroituna muun joukossa. 


Vaikuttajamarkkinointi TikTokissa


Jos olet jo käyttänyt sovellusta, niin huomaat, että sitoutumisia julkaisuihin tulee todella paljon. Sama julkaisu TikTokissa voi saada uskomattomasti enemmän katselukertoja kuin mitä esimerkiksi Facebookissa. Tämä mahdollistaa sen, että moni ei vielä niin tunnettu henkilö voi olla tietämättään suuressa vaikuttajan roolissa TIkTokissa. On vain ajan kysymys, kun yritykset lähestyvät heitä yhteistyöntarkoituksessa.


Vielä kun TikTokin algoritmit mahdollistavat valtavan määrän näyttöjä, niin tässä on iskun paikka kaikille vaikuttajamarkkinointia tekeville yrityksille. Etsi vaikuttaja ja hyödynnä tämä "miljoonasade", jota julkaisuilla on mahdollista saada vielä suht helposti.


TikTok vaihtoehto Facebookille?


Tiktok vaihtoehto Facebookille? - Ei ihan vielä, mutta kun TikTok saa julkaistua alustan, jossa kaikki pääsevät luomaan omia mainoksiaan, niin sitten harkitsisin kovin sitä Facebookin rinnalle, kun tarkoituksena on taavoittaa nuoria kuluttajia. Heti kun saan heiltä ilmoituksen, että alusta on julkaistu, niin tarjoan tätä kanavaa myös omille asiakkailleni ja kaikille siitä kiinnostuneille. Onko TikTok tulevaisuuden yksi suurista? -On varmasti!


Törmäillään verkossa!






Digimarkkinointi
Markkinointikonsultti
Digimarkkinointi
Share